LOGO

5 eigenschappen van een sterk logo ontwerp

Bij je huisstijl hoort een passend logo. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij jouw doelgroep en dit draagt weer bij aan het vertrouwen. Een logo draagt jouw kernwaarden uit. Dit versterkt jouw bedrijfsidentiteit en zorgt voor een professionele indruk. Je kunt heel makkelijk zelf een logo ontwerpen, maar vaak is het beter om een logo ontwerper in te schakelen. Een logo laten maken door een grafische ontwerper zorgt ervoor dat je bedrijf meteen een professionele uitstraling krijgt. Hieronder 5 eigenschappen van een sterk logo.

1. Tijdloos

Een logo draagt bij aan de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Het is dus van belang dat dat je een logo hebt die over 20 jaar nog steeds kan fungeren als jouw logo. Dit zorgt voor een vertrouwd gevoel bij jouw klanten. Als je wel je logo tussentijds aanpast, heb je kans dat je weer opnieuw je naamsbekendheid moet opbouwen.

2. Veelzijdig

Klanten herkennen jouw bedrijf aan het logo. Het is dus belangrijk dat jouw logo veelzijdig is. Dit betekent dat het altijd herkenbaar is. Je wilt het logo misschien ook op bedrijfskleding, pennen, visitekaartjes… dan is handig als het logo in diverse ruimtes gebruikt kan worden. Je moet het ook nog kunnen herkennen als het ineens in een andere kleur wordt afgebeeld, bijvoorbeeld zwart-wit in plaats van kleur. 

3. Het logo past bij jouw doelgroep

Het logo moet natuurlijk jouw doelgroep aanspreken. Ze moeten het direct kunnen herkennen. Je kunt de kleuren afstemmen op wat je wilt uitdragen naar jouw klant, of juist iets met de vormen of een afbeelding doen. Bedenk wat je wilt uitstralen naar jouw doelgroep.

4. Houd het simpel

Maakt jouw logo zonder al teveel poespas. Houd het simpel. Hierdoor maak je het tijdloos en herkenbaar. Bedenk ook dat het zowel groot als klein afgebeeld moet kunnen worden. Je wilt het op social media gebruiken, maar ook als advertentie in de klant. Houd hier rekening mee. Verder is het belangrijk om ook je huisstijl ontwerp aan te laten sluiten op je logo. Kies je voor een simpel logo, dan is een simpele huisstijl vaak ook de beste keuze.

5. Maak het logo opvallend

Mensen moeten direct de associatie maken met jouw bedrijf. Dit kan door middel van kleuren, vormen, een leus… maar zoals hierboven beschreven: houd het simpel en tijdloos. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het logo van Starbucks, zie je direct om welk merk het gaat. Ben je op zoek naar meer eigenschappen van een goed logo? Er is veel informatie te vinden over wat er komt kijken bij een logo laten maken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *