Belangrijkste artificial intelligence toepassingen in bedrijven!

In de bedrijfswereld ontvangen bedrijven te allen tijde gegevens en informatie. Of het nu gaat om leveranciers of klanten, ze zijn beschikbaar voor analyse. Weten hoe je er het meest waardevolle uit kunt halen is een uitstekend concurrentievoordeel. Tools gebaseerd op artificial intelligence kunnen gegevens verzamelen op een veel efficiëntere manier dan een persoon zou doen.

 

Artificial intelligence is een technologie die in staat is om activiteiten uit te voeren in plaats van de mens. Het zijn software en machines die ontwikkeld zijn om intelligent gedrag te hebben, dat wil zeggen dat hun denken de gedachte van een mens benadert door een capaciteit die deel uitmaakt van het concept van intelligentie: leren.

 

In deze post zetten we de belangrijkste toepassingen van artificial intelligence software in bedrijven op een rijtje. Kijk eens aan!

 

1. Chatbots

 

Chatbots gebruiken taal om op een natuurlijke en voorgeprogrammeerde manier met mensen te praten. Ze herkennen namen en telefoonnummers en reproduceren menselijk gedrag.

 

Ze kunnen worden geïntegreerd met andere tools en databases, waardoor eenvoudige routines voor het registreren, updaten en raadplegen van informatie worden geautomatiseerd. Deze integraties maken de dienstverlening sneller en verbeteren de klantervaring.

 

2. Beheerstoepassingen

 

Artificial intelligence toepassingen voor het beheer worden het meest gebruikt in grote bedrijven. Ze zijn nuttig om vast te stellen welke medewerkers de taken het meest efficiënt uitvoeren.

 

Rekenen op dit soort hulpmiddelen helpt managers bij het nemen van beslissingen, omdat ze over nauwkeurige en betrouwbare informatie over de bedrijfsprocessen beschikken. Wanneer gegevens relevant zijn, is het gemakkelijker om te analyseren welke acties wel en welke niet werken.

 

3. Persoonlijke Assistent

 

Gebruikt om vergaderingen te plannen, afspraken te maken en dagelijkse activiteiten te plannen, gaat kunstmatige intelligentie als persoonlijke assistent veel verder. Een van de bekendste is Siri, aanwezig in Apple producten. Het herkent spraakbesturing en wordt gebruikt als een facilitator voor verschillende dagelijkse functies.

 

Door het aanleren van de artificial intelligence machine wordt dit type software voortdurend bijgewerkt. Met de gegevens van de voorkeur, het anticipeert op de verzoeken op basis van de neiging van het gedrag van elke persoon, dat wil zeggen, de gebruikerservaring heeft altijd de neiging om te verbeteren.

 

4. Beveiligingsmechanismen

 

Kunstmatige intelligentie kan ook worden ontwikkeld als een veiligheidsmechanisme, zowel in digitale aanvallen als in alledaagse situaties, zoals gebeurtenissen.

 

In het digitale gedeelte is internet bankieren het meest voorkomende voorbeeld. Een kunstmatige inlichtingendienst die gekoppeld is aan de servers die de diensten hosten waaruit de site bestaat, kan sneller dan een mens aanvalspogingen identificeren.

 

Het kan ook nieuwe modaliteiten van aanvallen analyseren die succesvol zijn geweest en vormen van neutralisatie creëren om nieuwe voorvallen te voorkomen.

 

5. Voorspellingen van gedrag

 

Machines die zijn uitgerust met kunstmatige intelligentie in bedrijven kunnen worden ontwikkeld om voorspellingen te doen over menselijk gedrag in bepaalde omstandigheden. Deze technologie kan worden gebruikt in marketingcampagnes, bijvoorbeeld om verschillende scenario’s en mogelijke resultaten te voorspellen.

 

Op basis van de vastgelegde gegevens zal de manager meer informatie tot zijn beschikking hebben om te bepalen welke paden het bedrijf moet volgen in overeenstemming met het verwachte resultaat van de strategie.

 

Conclusie

 

Het implementeren van artificial intelligence in bedrijven kan de resultaten verbeteren, processen wendbaarder maken en helpen de bedrijfskosten te verlagen.

 

Naast de voordelen wordt de gebruikerservaring verbeterd, zodat de gegevens veel toegankelijker en correcter zijn. De gegenereerde rapporten staan dichter bij de werkelijkheid en helpen om inzichten te creëren die het uiteindelijke proces verbeteren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *