Kerstpakketten bestellen bij een webwinkel: dit zijn je opties

Mag jij de kerstpakketten bestellen dit jaar, dan ben je waarschijnlijk al een beetje aan het nadenken over wat je wilt gaan kiezen. En wat je dan wilt is een kerstpakket dat iedereen blij maakt en motivatie geeft. Webwinkels hebben een enorm assortiment kerstpakketten en de kans dat je daar iets vindt is groot. Daarnaast bieden ze ook een aantal alternatieve opties aan. Het is dus zeker de moeite waard om het assortiment te bekijken, ook omdat je daar niet voor de deur uit hoeft, er zijn geen openingstijden en de webwinkel is het hele jaar te bezoeken. Hier lees je verder over de opties die je worden aangeboden als je je kerstpakketten online gaat bestellen.

 

Kant-en-klare kerstpakketten bestellen

Allereerst zijn er honderden betaalbare, zorgvuldig samengestelde en interessante kant-en-klare kerstpakketten waaruit je kunt kiezen. Deze bekijk je door de filters in te stellen en aan te geven wat je budget is, bijvoorbeeld, of welke kleur, thema of artikel je wilt toepassen. Uit deze selectie maak je dan gemakkelijker een keuze en je zult niet worden teleurgesteld. Kerstpakketten bestellen online betekent dat je voor minder geld een groter pakket kunt vinden, zonder dat je daarvoor moet inleveren op de kwaliteit.

 

Zelf samenstellen kan ook

Veel webwinkels geven je de mogelijkheid om zelf een kerstpakket samen te stellen. Dat is een goede optie als je tussen het kant-en-klaar assortiment toch niet vindt wat je zoekt. Kerstpakketten bestellen die je zelf samenstelt gaat via een medewerker van de winkel. Jij geeft aan wat je nodig hebt en zij maken er een samenhangend geheel van. Ook zorgen ze ervoor dat alles mooi wordt ingepakt en gepresenteerd. Deze optie is vaak alleen beschikbaar voor bestellingen van 100 kerstpakketten of meer, maar geeft je de mogelijkheid er echt iets unieks en speciaals van te maken.

 

Alternatieve opties

Wil je geen kant-en-klare kerstpakketten bestellen en is maatwerk geen optie voor je? Dan kun je bij webwinkels vaak ook kiezen voor enkele alternatieve opties. Deze verschillen per winkel, maar hier krijg je een idee van de mogelijkheden.

 

1.      Eigen keuze

Je kunt je personeel een kaart geven met een aantal punten en die punten kunnen ze dan uitgeven aan een product die ze zelf uitkiezen. De webwinkel maakt dan een pagina voor je in je huisstijl waarop ze een aantal producten die jij uitkiest aangeboden krijgen. Op deze manier krijgt iedereen iets waar ze wat aan hebben en geef je je personeel de keuze.

 

2.      Een opgesplitste bestelling

Wil je verschillende kerstpakketten bestellen voor mannen en vrouwen? Of wil je aparte pakketten bestellen voor de stagiaires, klanten, vaste medewerkers en uitzendkrachten? Dan kun je je bestelling opsplitsen en zo de keuze beter toespitsen op de doelgroep.

 

3.      Een verrassingspakket

Een laatste optie bij het kerstpakketten bestellen, is een verrassingspakket. Jij geeft dan alleen de waarde van het kerstpakket door en de inhoud wordt pas bekend als deze wordt geopend.

Kerstpakketten bestellen: gegarandeerd succes met dit handige stappenplan

Het bestellen van de kerstpakketten is een taak waar niemand jaloers op is. Want hoe kun je voor zoveel mensen één pakket vinden dat iedereen aanspreekt? Het is de bedoeling dat het kerstpakket je personeel motiveert en trots maakt, maar soms hebben ze juist het tegenovergestelde effect. Volg het onderstaande stappenplan en jij vindt ook de ideale kerstpakketten voor jouw personeel deze keer.

1.  Stuur een kerstpakketten vragenlijst naar je personeel

Waarom zou je gokken naar wat je personeel wil hebben als je het ze ook gewoon kunt vragen? Door een kleine enquête op te stellen en naar je personeel te sturen, kun je heel veel leren over de verwachtingen en wensen. Daarbij betrek je ze bij de keuze, en dat werkt motiverend. Vraag bijvoorbeeld om het ideale kerstpakket te omschrijven, om wat er goed en minder goed was aan de vorige kerstpakketten en om wat ze graag willen hebben.

2.  Verwijs naar de overeenkomsten

Vervolgens schrijf je de overeenkomsten op waarna je met de kerstpakketten wilt verwijzen. Want het is beter om te kijken naar wat iedereen gemeen heeft, dan je zorgen te maken over hoe anders iedereen is. De onderstaande punten zijn dan uitstekend om te gebruiken.

  • Het bedrijf: iedere ontvanger werkt voor hetzelfde bedrijf. Daar verwijs je naar door voor kerstpakketten te kiezen in de kleur van je huisstijl en door je logo op de verpakking te laten drukken.
  • Het werk: iedere ontvanger werkt ook direct of indirect richting hetzelfde doel. Jullie bedrijf produceert iets of levert iets. Daar verwijs je naar met het product, bijvoorbeeld een wollen muts als jullie natuurlijk isolatiemateriaal produceren.
  • De prestaties: als laatste heeft iedereen bijgedragen aan de grote prestaties van het afgelopen jaar. Kies een thema dat daarnaar verwijst en je laat niet alleen zien dat je je personeel waardeert, maar ook wat je waardeert.

3.  Kies een betrouwbare webwinkel uit

Nu weet je exact wat er in de kerstpakketten moet zitten en dat betekent dat je een winkel kunt gaan zoeken om deze bij te bestellen. Webwinkels hebben vaak een groot assortiment en de prijzen zijn lager. Doe wel even een kleine controle van kwaliteit, door de algemene voorwaarden door te nemen en recensies te lezen. Heb je een winkel gevonden, dan ga je naar de volgende stap.

4.  De filters instellen en een keuze maken

Webwinkels gebruiken filters waarmee je een selectie kunt maken uit de honderden kerstpakketten die ze aanbieden. Stel deze filters correct in met de informatie die je verzameld hebt bij stap 1 en stap 2. Je krijgt dan direct te zien welke pakketten uit het assortiment passen binnen jouw wensen en budget. Het enige wat je dan nog moet doen is een keuze maken en je kerstpakketten bestellen Sommige webwinkels geven je ook de optie om achteraf te betalen. Met dit stappenplan maak je vast de juiste keuze en vind je die pakketten waar je iedereen binnen het bedrijf tevreden stelt.

 

Een teveel aan stikstof brengt onze natuur in de problemen

Als mensen worden we op elk moment van de dag geconfronteerd met stikstof. Dit is voor het overgrote merendeel het gevolg van het feit dat stikstof een significant gedeelte vertegenwoordigt van de lucht die we inademen. Het gaat hierbij voor alle duidelijkheid om stikstof in haar pure en aldus ook niet-reactieve vorm. Slechts voor een beperkt gedeelte van de stikstof op onze planeet geldt dat ze beschikbaar is in de vorm van reactief stikstof. Het betreft hier chemische verbindingen die stikstof bevatten en die van onschatbare waarde zijn voor onze natuur. Toch kan een teveel aan stikstof net het omgekeerde effect hebben. Hoe dat precies komt en waar er op dit vlak allemaal rekening mee dient te worden gehouden vertellen we je graag op deze pagina.

De schadelijke werking van overmatige, reactieve stikstof

Reactief stikstof staat erom bekend ook over een schadelijke uitwerking te kunnen beschikken. Dat is het geval wanneer de stof in (veel) te grote concentraties voorkomt. De belangrijkste reactieve stikstofverbindingen welke door de mensen worden uitgestoten in onze atmosfeer zijn de volgende:

  • Ammoniak (NH3);
  • Stikstofoxiden (NOx);

Voor allebei de bovenstaande emissies geldt dat ze zorgen voor een verslechtering van de luchtkwaliteit wanneer het op een bepaalde plaats neerslaat. Op het ogenblik dat de stof neerdaalt vanuit de lucht is er sprake van een depositie.

Het is een belangrijk misverstand dat alles wat wordt uitgestoten neer zou komen op dezelfde plaats. Dat is in de praktijk uiteraard helemaal niet het geval. In het bijzonder voor de stikstofoxiden geldt bijvoorbeeld dat ze ver kunnen wegwaaien. In de praktijk slaan ze dan ook doorgaans pas enkele honderden meters verder terug neer. Voor ammoniak geldt op haar beurt dat ze aanzienlijk dichter bij de bron van de uitstoot neerdaalt.

Voor welk probleem zorgt een teveel aan stikstof?

De Raad van State heeft op 29 mei van het jaar 2019 geoordeeld dat de Nederlandse manier van omgaan met stikstof de natuur niet voldoende wist te beschermen. Stikstofdepositie is een significant probleem met betrekking tot natuurbeheer. Dit niet in het minst omdat het kan leiden tot bodemverzuring en tot vermesting. Het overaanbod dat ontstaat op vlak van voedingsstoffen kan er dan voor zorgen dat er een directe ontwrichting plaatsvindt. Soorten die behoeften hebben aan een grote hoeveelheid aan stikstof kunnen hier wel bij varen. Deze zullen echter vervolgens de plaatsen van andere soorten innemen. Een teveel aan stikstof heeft dan ook een directe (negatieve) impact op de biodiversiteit waarvan sprake is.

Welke invloed heeft ze op de luchtkwaliteit?

Specifiek voor Nederland geldt dat de kritische depositiewaarde voor stikstof wordt overschreden. Deze kritische depositiewaarde is vastgesteld op 72 procent. Het betreft hier de grens waarboven het risico bestaat dat er sprake is van een significante aantasting van de natuur als gevolg van de stikstof. Bovendien is dit nog niet alles. Daarnaast is het namelijk ook zo dat zowel stikstofoxiden als ammoniak een negatief effect kunnen uitoefenen op de luchtkwaliteit. Dit overigens op verschillende manieren. Deze invloed kan ze immers niet alleen direct uitoefenen, maar ook door