Een DAS rechtsbijstandverzekering

Een rechtsbijstandverzekering is er voor toekomstige problemen. Je bent altijd verzekerd van een juridische bijstand bij een twist als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Je zult dit altijd in de vorm van advies of bijstand krijgen. De dekking waar je recht op hebt hangt altijd af van de gekozen modulus en voorwaarden. Als je de juiste rechtsbijstandverzekering wilt die bij jou past dan kun je dit het beste met elkaar vergelijken. Kijk ook altijd even goed bij de wet op rechtsbijstand.

Wat is precies een DAS rechtsbijstandverzekering?

DAS is eigenlijk een rechtshulp wat bestaat uit een team van verschillende experts op het gebied van juridische kennis. De kernwaarde bij DAS is dat ze alle kennis die ze hebben verschaffen en toegankelijk is voor iedereen. Zo zal DAS met je mee denken als er conflicten ontstaan. Zullen dan met het juiste plan aankomen voor iedereen. DAS komt dus eigenlijk op voor de recht van de cliënt. Als je een rechtsbijstandverzekering wilt vergelijk dan is DAS zeker eentje om te vergelijken met andere rechtsbijstandverzekeringen.

Wat onderscheidt een rechtsbijstandverzekering bij DAS?

DAS biedt altijd een compleet pakket aan waardoor jezelf kunt bepalen wat je eigen bijdrage is. Als je dit pakket wilt geef je als eerste aan wat je gewenste eigen risico is. Je kunt kiezen uit 0, 100 of 300 euro. Vervolgens moet je aangeven of je alleenstaand bent of niet. Daarna kun jezelf kiezen welke zaken je nu precies wel of niet gedekt zou willen hebben. Als allerlaatste bepaal je de duur van de rechtsbijstandverzekering. Zodra je deze stappen hebt gedaan zul je een geschat jaarbedrag te zien krijgen. Je kunt dan met deze kosten rekening houden zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Op iedere rechtsbijstandverzekering heb je een wet op rechtsbijstand, dit geldt ook voor de rechtsbijstandverzekering DAS.

Waarom moet je voor DAS kiezen?

Als je DAS opent dan krijg je altijd als eerst hun slogan te zien. De slogan is: wij zijn DAS. Niet veel mensen zijn er bekend met juridische zaken. Meestal heb je een rechtsbijstandverzekering nodig omdat dat vaak redelijk overweldigend is. Het is belangrijk dat je wel iemand achter je hebt staan die juist van zulke dingen verstand heeft en het ook snapt. Maar ook is het van belang dat diegene het als een project op zich zal nemen. DAS is zeker een om te kunnen meenemen om te vergelijken met andere rechtsbijstandverzekeringen. Het vergelijken van andere rechtsbijstandverzekeringen kan online gebeuren.

Hoe kan ik het beste een rechtsbijstandverzekering afsluiten?

Als je een rechtsbijstandverzekering wilt afsluiten met allerlei hulp en advies die je wilt bij juridische geschillen. Je krijgt altijd hulp van iemand die weet wat precies jouw rechten en plichten zijn. Ook weet deze persoon de wet op rechtsbijstand. Zo kun je het makkelijker uit handen geven en zijn daarmee ook de meeste juridische kosten mee gedekt. Uiteraard hangt dit wel af van je gekozen verzekering en wat daar weer de voorwaarden van zijn. Vergelijk altijd andere rechtsbijstandverzekeringen zodat je wel de beste rechtsbijstandverzekering afsluit.

De wet op rechtsbijstand

Je hebt verschillende hoofdstukken met artikelen bij de wet op rechtsbijstand. Hiervoor kun je het beste eens een kijkje nemen op het online wetboek. Hierin staan precies de juiste wetten, hoofdstukken en artikelen die belangrijk zijn voor de wet op rechtsbijstand.

LOGO

5 eigenschappen van een sterk logo ontwerp

Bij je huisstijl hoort een passend logo. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij jouw doelgroep en dit draagt weer bij aan het vertrouwen. Een logo draagt jouw kernwaarden uit. Dit versterkt jouw bedrijfsidentiteit en zorgt voor een professionele indruk. Je kunt heel makkelijk zelf een logo ontwerpen, maar vaak is het beter om een logo ontwerper in te schakelen. Een logo laten maken door een grafische ontwerper zorgt ervoor dat je bedrijf meteen een professionele uitstraling krijgt. Hieronder 5 eigenschappen van een sterk logo.

1. Tijdloos

Een logo draagt bij aan de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Het is dus van belang dat dat je een logo hebt die over 20 jaar nog steeds kan fungeren als jouw logo. Dit zorgt voor een vertrouwd gevoel bij jouw klanten. Als je wel je logo tussentijds aanpast, heb je kans dat je weer opnieuw je naamsbekendheid moet opbouwen.

2. Veelzijdig

Klanten herkennen jouw bedrijf aan het logo. Het is dus belangrijk dat jouw logo veelzijdig is. Dit betekent dat het altijd herkenbaar is. Je wilt het logo misschien ook op bedrijfskleding, pennen, visitekaartjes… dan is handig als het logo in diverse ruimtes gebruikt kan worden. Je moet het ook nog kunnen herkennen als het ineens in een andere kleur wordt afgebeeld, bijvoorbeeld zwart-wit in plaats van kleur. 

3. Het logo past bij jouw doelgroep

Het logo moet natuurlijk jouw doelgroep aanspreken. Ze moeten het direct kunnen herkennen. Je kunt de kleuren afstemmen op wat je wilt uitdragen naar jouw klant, of juist iets met de vormen of een afbeelding doen. Bedenk wat je wilt uitstralen naar jouw doelgroep.

4. Houd het simpel

Maakt jouw logo zonder al teveel poespas. Houd het simpel. Hierdoor maak je het tijdloos en herkenbaar. Bedenk ook dat het zowel groot als klein afgebeeld moet kunnen worden. Je wilt het op social media gebruiken, maar ook als advertentie in de klant. Houd hier rekening mee. Verder is het belangrijk om ook je huisstijl ontwerp aan te laten sluiten op je logo. Kies je voor een simpel logo, dan is een simpele huisstijl vaak ook de beste keuze.

5. Maak het logo opvallend

Mensen moeten direct de associatie maken met jouw bedrijf. Dit kan door middel van kleuren, vormen, een leus… maar zoals hierboven beschreven: houd het simpel en tijdloos. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het logo van Starbucks, zie je direct om welk merk het gaat. Ben je op zoek naar meer eigenschappen van een goed logo? Er is veel informatie te vinden over wat er komt kijken bij een logo laten maken.

MKB

Zo draag je als MKB-bedrijf bij aan een circulaire economie

Het is interessant voor ondernemers in het MKB om zoveel als mogelijk uit het afval te halen. Dat kan bijvoorbeeld door alles maximaal te scheiden. Daarnaast wil je natuurlijk onderdeel zijn van de circulaire economie. Het scheiden van MKB afval op Bedrijfsafval.nl is daar een onderdeel van. Het helpt je om meer duurzaam aan de slag te gaan. Dit is wat medewerkers van je willen. Het is ook wat consumenten meer en meer vragen. Het is dus waardevol om te weten hoe je dat moet aanpakken.

Wat is de circulaire economie?

De circulaire economie is erop gericht om alles wat gemaakt wordt optimaal herbruikbaar te maken. Daarnaast moeten ook de grondstoffen maximaal hergebruikt worden. Dat betekent dus dat er in de eerste plaats al minimaal afval moet zijn. Daarnaast moet het afval ook maximaal herbruikbaar zijn. Voor een ondernemer begint dat dus ook al bij het slim inkopen van producten die hier goed op aansluiten. Er zijn daarnaast ook andere manieren waarop je kunt bijdragen aan deze vorm van ondernemen.

Belangrijkste kenmerken van de circulaire economie

Het is belangrijk om te bekijken hoe je producten maximaal kunt benutten. Daarbij kijk je naar de eerste functie, maar ook direct naar hergebruik. Dit kan ook voor afzonderlijke onderdelen gelden als het hele product niet herbruikbaar is. Kijk ook altijd naar producten die gemakkelijk te demonteren zijn voor hergebruik en gescheiden weggooien. Gebruik nooit spullen die schadelijk zijn. Om afval bij de bron te scheiden is het verstandig om een rolcontainer via Bedrijfsafval.nl te regelen voor elke afvalstroom dat je als MKB-bedrijf produceert. Wanneer je deze regels in acht neemt, dan ben je al een flink eind op weg. Daarnaast is er ook nog een andere kant van de circulaire economie.

De verschillende vormen van circulair

Er zijn verschillende vormen van circulair. In de eerste plaats heb je gebruiksproducten. Die gebruik je en daarna worden de grondstoffen opnieuw gebruikt. Je hebt ook de verbruiksproducten. Deze zijn afbreekbaar en gebruik je helemaal op. Er is ook nog een hele andere kant van circulair bezig zijn. Je kunt de producten ook huren of leasen in plaats van zelf aanschaffen. Daardoor worden ze optimaal benut. Denk aan gereedschap dat je leaset in plaats van in de schuur opslaat voor eenmalig gebruik.